Reisinfo

Boeken en betalen

Een boeking maken
Boeking is altijd definitief
Handig: Mijn Sunweb
Prijzen
Voorschot
Direct online betalen via Ogone
Betaling via overschrijving
Reisdocumenten
Tickets per email
Alleen op vakantie
Aansprakelijkheid bij boeking
Wijzigingen

Een boeking maken
Via Sunweb kan je heel makkelijk, snel en goedkoop een online boeking maken. Boeken bij een reisbureau is niet mogelijk. Alle bestemmingen en accommodaties worden weergegeven met de juiste prijzen. Je ziet exact dezelfde beschikbaarheid als onze medewerkers op het contact center en je boekt je reis direct in ons systeem. Direct na het vastleggen van de boeking krijg je een bevestiging per email.

Boeking is altijd definitief
Op het moment dat je alle gegevens hebt doorgegeven en een boekingsnummer hebt gekregen, beschouwen wij dit als een definitieve boeking. Bij wijzigingen en annuleringen hanteren wij dan ook de Algemene Voorwaarden Geschillencommissie. Houdt er dus rekening mee dat aan een wijziging of annulering altijd kosten zijn verbonden. Handig: Mijn Sunweb+
Wij hebben een extra service voor onze klanten ontwikkeld, namelijk “Mijn Sunweb+”. In Mijn Sunweb+ kan je allerlei gegevens met betrekking tot je boeking bekijken, zoals de status van je betaling en de voorlopige vluchttijden (indien bekend). Ook kan je makkelijk informatie over je bestemming en accommodatie nalezen. Verder hebben we nog wat interessante links voor je op een rijtje gezet!

Als je e-mailadres bij ons bekend is dan ontvang je binnen 24 uur na de boeking een e-mail met een inlognaam en password. Met deze gegevens kan je inloggen op Mijn Sunweb+. Klik hier om naar Mijn Sunweb+ te gaan. Prijzen
De vermelde prijzen zijn per persoon. De prijzen kunnen tijdens het seizoen fluctueren. De reissom is vastgesteld op basis van prijzen, belastingen en wisselkoersen van oktober 2013. Indien zich na dit tijdstip wijzigingen voordoen in genoemde componenten, dan behoudt Sunweb het recht deze kosten door te rekenen. Voorschot en overige reissom
Na het maken van een boeking ontvang je een bevestiging met daarbij de betalingsvoorwaarden. Het voorschot is altijd 15% van de totale reissom met een minimum van € 50 per persoon. Ook dienen de kosten van de annuleringsverzekering en de poliskosten van de annuleringsverzekering samen met het voorschot te worden voldaan. Het voorschot dient binnen 10 dagen nadat je de factuur hebt ontvangen gedaan te worden. Het voorschot dient uiterlijk twee weken na boeking op onze rekening te zijn bijgeschreven. Op de factuur kan je precies terugvinden wat het voorschot voor je boeking is.

Het saldo dient zes weken voor vertrek bij ons binnen te zijn. Wanneer je binnen zes weken voor vertrek boekt, dien je het totale bedrag in één keer over te maken. Direct online betalen (via Ogone)
Je kan ervoor kiezen om direct online via de beveiligde software van Ogone (Visa en Mastercard) te betalen. Dit is een eenvoudige en slimme manier van betalen. Na het maken van een boeking kom je op de bevestigingspagina van je boeking terecht. Op deze pagina kan je ervoor kiezen om direct online te betalen. Ogone brengt je dan met één klik naar je vertrouwde omgeving waar je kan internetbankieren. Zo kan je veilig en snel je voorschot of saldo in orde maken! Voor betaling met Visa en Mastercard wordt een bankkost aangerekend van € 10 per verrichting. Deze kosten worden tijdens het online betalingsproces vermeld. Indien je beschikt over KBC online of ING Homepay, kan je ook opteren om via deze weg je betaling uit te voeren. Indien je bank BC/MC service aanbiedt, kan je ook betalen via Bancontact/Mister Cash. Voor betalingen via KBC online, ING Homepay en Bancontact/Mister Cash worden geen kosten gerekend. Betaling via overschrijving
Het is uiteraard ook mogelijk om de betaling zelf in orde te maken via een overschrijving. Op de bevestigingspagina van de boeking wordt bij het kopje “Overschrijving” de details voor de betaling precies aangegeven. Je kan vervolgens op het gewenste moment het bedrag naar het aangegeven bankrekeningnummer overmaken. Reisdocumenten
Als wij de betaling hebben ontvangen, sturen we je ongeveer een week voor vertrek de reisdocumenten toe. Hierin vind je alle gegevens betreffende de reis, je adres in het buitenland, enz. Voor de factuur en tickets via e-mail rekenen wij niets. Voor het verzenden van de factuur en tickets per post rekenen wij € 20 verzendkosten. Tickets per e-mail
Het ontvangen van de tickets per e-mail is een makkelijke, snelle en goedkope manier om over je reisdocumenten te beschikken. De tickets kan je thuis uitprinten. Met de print van je vliegticket kan je inchecken voor je vlucht en met de print van je accommodatievoucher kan je inchecken in je hotel of appartement. Inchecken met een door jezelf geprint ticket of voucher werkt dus hetzelfde als met een door ons geprint ticket of voucher. Alleen op vakantie
In veel hotels is het mogelijk een eenpersoonskamer te boeken. De prijzen hiervoor vind je op onze website. Appartementen kunnen niet door één persoon worden geboekt. Aansprakelijkheid bij boeking
Degene die de reis boekt, is voor zichzelf én alle andere deelnemers die met dezelfde boeking meegaan hoofdelijk aansprakelijk. Alle correspondentie wordt gevoerd via het adres van de hoofdboeker. Wijzigingen en annuleringen moeten schriftelijk door de hoofdboeker worden gemeld. Wijzigingen
Na het opmaken van de factuur kan je tot 28 dagen voor vertrek wijzigen aanbrengen, uiteraard voor zover de gewenste wijziging nog mogelijk is. Voor iedere wijziging worden € 27 wijzigingskosten in rekening gebracht plus de eventuele door de wijziging ontstane extra kosten. Een wijziging kan alleen door de hoofdboeker van de reis worden doorgegeven.