Reisinfo

Waar ben je naar op zoek?

Heb je een vraag over jouw vakantie?

Stel hier je vraag

Boeken en betalen

Een boeking maken
Boeking is altijd definitief
Handig: Mijn Sunweb
Prijzen
Voorschot
Direct online betalen via Ogone
Betaling via overschrijving
Reisdocumenten
Tickets per email
Alleen op vakantie
Aansprakelijkheid bij boeking
Wijzigingen

Een boeking maken
Via Sunweb kan je heel makkelijk, snel en goedkoop een online boeking maken. Boeken bij een reisbureau is niet mogelijk. Alle bestemmingen en accommodaties worden weergegeven met de juiste prijzen. Je ziet exact dezelfde beschikbaarheid als onze medewerkers op het contact center en je boekt je reis direct in ons systeem. Direct na het vastleggen van de boeking krijg je een bevestiging per email.

Boeking is altijd definitief
Op het moment dat je alle gegevens hebt doorgegeven en een boekingsnummer hebt gekregen, beschouwen wij dit als een definitieve boeking. Bij wijzigingen en annuleringen hanteren wij dan ook de Algemene Voorwaarden Geschillencommissie. Houdt er dus rekening mee dat aan een wijziging of annulering altijd kosten zijn verbonden. Handig: Mijn Sunweb+
Wij hebben een extra service voor onze klanten ontwikkeld, namelijk “Mijn Sunweb+”. In Mijn Sunweb+ kan je allerlei gegevens met betrekking tot je boeking bekijken, zoals de status van je betaling en de voorlopige vluchttijden (indien bekend). Ook kan je makkelijk informatie over je bestemming en accommodatie nalezen. Verder hebben we nog wat interessante links voor je op een rijtje gezet!

Als je e-mailadres bij ons bekend is dan ontvang je binnen 24 uur na de boeking een e-mail met een inlognaam en password. Met deze gegevens kan je inloggen op Mijn Sunweb+. Klik hier om naar Mijn Sunweb+ te gaan. Algemene voorwaarden Mijn Sunweb+
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op Mijn Sunweb+, eigendom van Sunweb. Sunweb is een merk van Sundio Group Belgium N.V., Bisschoppenhoflaan 383, 2100 Antwerpen. Indien je een boeking maakt bij Sunweb, ga je akkoord met onze Algemene Voorwaarden. Deze voorwaarden dienen als aanvulling voor het gedeelte Mijn Sunweb+.

1. Inschrijving en boeking
Bij het maken van een boeking is het aanmaken of hebben van een account noodzakelijk. Zonder een Mijn Sunweb+ account kan geen vakantie geboekt worden. Tijdens het boeken wordt daarom gevraagd om in te loggen of om een account te maken. Om je account aan te maken moet je online een formulier invullen met enkele noodzakelijke gegevens. Elke onvolledige of foutieve inschrijving kan zonder voorafgaandelijke berichtgeving door Sunweb geannuleerd worden. Bij het registreren moet het lid een strikt persoonlijk wachtwoord aanmaken dat hij aan niemand mag communiceren. De inschrijving gebeurt voor onbepaalde tijd. Een persoon (identieke naam, geboortedatum en e-mailadres) kan zich maximaal één keer inschrijven.

2. Ledenvoordelen
Door het lidmaatschap van Mijn Sunweb+ kunnen de leden van verschillende voordelen genieten zoals het sparen van punten (zie 3), extra punten verdienen door bijvoorbeeld vrienden uit te nodigen (zie 5) en ook de reisdocumenten (zie 4) beheren.

3. Spaarpunten
Bij iedere boeking worden punten gespaard, die later ingezet kunnen worden als een korting bij een volgende boeking. De berekening van de punten is als volgt:
  • Het bedrag van je boeking wordt omgezet in punten. Als je een reis boekt t.w.v. €2.000, ontvang je daarom 2.000 punten.
  • 1 punt vertegenwoordigt een waarde van €0,01 aan korting. Met €2.000 punten ontvang je daarom een korting op de volgende boeking van €20.
  • Indien je punten voor een volgende boeking wilt inzetten, mag dit tot een maximum van 20% van de reissom. Het is niet mogelijk om meer punten in te zetten dan deze 20%.
  • Je ontvangt de spaarpunten na het betalen van je voorschot. Zodra de betaling ontvangen is, worden de punten aan je account toegevoegd. Vanaf dat moment zou je ze kunnen gebruiken als korting.
  • Bij annulering van de boeking vervallen je verdiende punten, deze worden door ons contact center uit je account verwijderd. Het is dan ook niet meer mogelijk om deze punten voor een volgende boeking in te zetten. Als je punten had ingezet als korting worden deze terug aan je puntensaldo toegevoegd.
  • De punten zijn ten persoonlijke titel en kunnen niet aan derden doorgegeven worden.
  • Op waardebonnen kunnen geen punten toegekend worden.
  • Spaarpunten kunnen enkel verdiend en aangewend werden voor het merk Sunweb.

4. Gegevens
Je gegevens zijn beveiligd binnen je persoonlijke account en worden enkel ingezien door Sunweb indien je ons contact center een vraag stelt over je boeking. Je gegevens worden niet verkocht aan derde partijen.

5. Vrienden uitnodigen
Door het uitnodigen van vrienden binnen je account kan je extra punten verdienen. Per boeking van een vriend ontvang je 5.000 punten in je account. Je vriend ontvangt een unieke kortingscode t.w.v. €50. Hierbij gelden enkele voorwaarden:
  • De vriend mag in de laatste 3 jaar niet geboekt of gereisd hebben bij Sunweb. Indien deze persoon wel als klant bij Sunweb gekend is, worden de punten niet toegekend.
  • Een vriend mag één keer per 3 maanden uitgenodigd worden.
  • Indien een vriend reeds door een andere klant van Sunweb is uitgenodigd, vervalt jouw uitnodiging. De vriend ontvangt wel een melding dat hij opnieuw is uitgenodigd, maar hij ontvangt geen nieuwe kortingscode.
  • Je kan de kortingscode van vrienden niet gebruiken op je eigen boeking.

6. Wijzigingsrecht
Sunweb eigent zich het recht toe, op elk moment en zonder voorafgaandelijke bericht, de algemene voorwaarden te wijzigen en deze online te plaatsten. Sunweb kan het Mijn Sunweb+ stopzetten zonder aankondiging en zonder recht op schadevergoeding. De leden worden hiervan op de hoogte gebracht door een email naar het adres opgegeven in Mijn Sunweb+. De gespaarde punten kunnen nog wel ingezet worden. Sunweb eigent zicht het recht toe het puntensaldo aan te passen of te annuleren bij
  • Technische problemen
  • Bij fraude of vermoeden van fraude
Prijzen
De vermelde prijzen zijn per persoon. De prijzen kunnen tijdens het seizoen fluctueren. De reissom is vastgesteld op basis van prijzen, belastingen en wisselkoersen van oktober 2014. Indien zich na dit tijdstip wijzigingen voordoen in genoemde componenten, dan behoudt Sunweb het recht deze kosten door te rekenen. Voorschot en overige reissom
Na het maken van een boeking ontvang je een bevestiging met daarbij de betalingsvoorwaarden. Het voorschot is altijd 15% van de totale reissom met een minimum van € 50 per persoon. Ook dienen de kosten van de annuleringsverzekering en de poliskosten van de annuleringsverzekering samen met het voorschot te worden voldaan. Het voorschot dient binnen 10 dagen nadat je de factuur hebt ontvangen gedaan te worden. Het voorschot dient uiterlijk twee weken na boeking op onze rekening te zijn bijgeschreven. Op de factuur kan je precies terugvinden wat het voorschot voor je boeking is.

Het saldo dient zes weken voor vertrek bij ons binnen te zijn. Wanneer je binnen zes weken voor vertrek boekt, dien je het totale bedrag in één keer over te maken. Direct online betalen (via Ogone)
Je kan ervoor kiezen om direct online via de beveiligde software van Ogone (Visa en Mastercard) te betalen. Dit is een eenvoudige en slimme manier van betalen. Na het maken van een boeking kom je op de bevestigingspagina van je boeking terecht. Op deze pagina kan je ervoor kiezen om direct online te betalen. Ogone brengt je dan met één klik naar je vertrouwde omgeving waar je kan internetbankieren. Zo kan je veilig en snel je voorschot of saldo in orde maken! Voor betaling met Visa en Mastercard wordt een bankkost aangerekend van € 10 per verrichting. Deze kosten worden tijdens het online betalingsproces vermeld. Indien je beschikt over KBC online of ING Homepay, kan je ook opteren om via deze weg je betaling uit te voeren. Indien je bank BC/MC service aanbiedt, kan je ook betalen via Bancontact/Mister Cash. Voor betalingen via KBC online, ING Homepay en Bancontact/Mister Cash worden geen kosten gerekend. Betaling via overschrijving
Het is uiteraard ook mogelijk om de betaling zelf in orde te maken via een overschrijving. Op de bevestigingspagina van de boeking wordt bij het kopje “Overschrijving” de details voor de betaling precies aangegeven. Je kan vervolgens op het gewenste moment het bedrag naar het aangegeven bankrekeningnummer overmaken. Reisdocumenten
Als wij de betaling hebben ontvangen, sturen we je ongeveer een week voor vertrek de reisdocumenten toe. Hierin vind je alle gegevens betreffende de reis, je adres in het buitenland, enz. Voor de factuur en tickets via e-mail rekenen wij niets. Voor het verzenden van de factuur en tickets per post rekenen wij € 20 verzendkosten. Tickets per e-mail
Het ontvangen van de tickets per e-mail is een makkelijke, snelle en goedkope manier om over je reisdocumenten te beschikken. De tickets kan je thuis uitprinten. Met de print van je vliegticket kan je inchecken voor je vlucht en met de print van je accommodatievoucher kan je inchecken in je hotel of appartement. Inchecken met een door jezelf geprint ticket of voucher werkt dus hetzelfde als met een door ons geprint ticket of voucher. Alleen op vakantie
In veel hotels is het mogelijk een eenpersoonskamer te boeken. De prijzen hiervoor vind je op onze website. Appartementen kunnen niet door één persoon worden geboekt. Aansprakelijkheid bij boeking
Degene die de reis boekt, is voor zichzelf én alle andere deelnemers die met dezelfde boeking meegaan hoofdelijk aansprakelijk. Alle correspondentie wordt gevoerd via het adres van de hoofdboeker. Wijzigingen en annuleringen moeten schriftelijk door de hoofdboeker worden gemeld. Wijzigingen
Na het opmaken van de factuur kan je tot 28 dagen voor vertrek wijzigen aanbrengen, uiteraard voor zover de gewenste wijziging nog mogelijk is. Voor iedere wijziging worden € 27 wijzigingskosten in rekening gebracht plus de eventuele door de wijziging ontstane extra kosten. Een wijziging kan alleen door de hoofdboeker van de reis worden doorgegeven.